.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هديه يك خبرنگار به همسر لاريجانی

هديه يك خبرنگار به همسر لاريجاني ، سكسكه يك خبرنگار در اين كنفرانس ، سوالات رمانتيك خبرنگاران ، تاكيد لاريجاني بر نداشتن سخنگو و سوال 4 خبرنگار درباره نقل قول هايي از لاريجاني توسط يك نماينده ،‌ پاسخگويي لاريجاني به بيش از 70 سوال 43 خبرنگار ، دست تكان دادن لاريجاني براي گرفتن عكس از سوي عكاسان ، عكس يادگاري رئيس مجلس با خبرنگاران ، صحبت با لهجه مازندراني با لاريجاني توسط يك خبرنگار از جمله حاشيه هاي نشست خبري رئيس مجلس با خبرنگاران بود.

دومين نشست خبري علي لاريجاني بعدازظهر امروز در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي راس ساعت 14:30 دقيقه امروز در يك نشست خبري در جمع خبرنگاران حاضر شد. اين نشست كه در واقع دومين نشست خبري لاريجاني در سال 1388 بود پس از پايان كار مجلس هشتم در دومين سال فعاليت برگزار شد و در واقع لاريجاني ضمن بيان دستاوردهاي مجلس در سال 88 به بيش از 70 سوال 43 خبرنگار مجلس پاسخ داد.

اين نشست خبري حاشيه هاي جالبي داشت كه در پي مي آيد.

حاشيه هاي اين نشست با دو بار تعويق زمان مصاحبه كليد خورد. مصاحبه اي كه قرار بود ساعت 9:30 دقيقه صبح امروز برگزار شود از چند روز قبل به ساعت 13:30 دقيقه موكول شد و سپس امروز نيز يكساعت ديگر به تعويق افتاد البته لاريجاني راس ساعت 14:30 دقيقه در جمع خبرنگاران حاضر شد تا شايد تعويق مكرر زمان مصاحبه جبران شود و با تاخير احتمالي اكمل نشود.

وقتي ساعت 14 خبرنگاران و تصويربرداران از مجلس به محل مصاحبه كه ساختمان مشروطه مجلس بود حركت كردند تصويربرداران و فيلمبرداران كه معمولا براي پيدا كردن جاي مناسب دوربين پيشرو اين حركات هستند در جلوي دربي در ساختمان مشروطه صف كشيدند اما بعد از دقايقي يكي از مسئولين اداره اخبار مجلس به فيلمبرداران حاضر در اين صف طولاني اعلام كرد كه بايد از درب ديگري وارد شوند و در اينجا بود كه ته صفي ها نفرات اول شدند.

كنفرانس خبري راس ساعت 14:30 دقيقه آغاز شد و علي لاريجاني به مدت 22 دقيقه دستاوردهاي مجلس را تشريح و اظهار اميدواري كرد تا سال آينده سال پر تحركي براي اقتصاد كشور و مشاركت مردم براي اقتصاد باشد. لاريجاني قانون هدفمند كردن يارانه ها را يكي از مهمترين مصوبات مجلس در سال 88 خواند و گفت: اين قانون پايه اي براي رشد كشور در آينده خواهد بود.

لاريجاني گله از دولت به خاطر تاخير در ارائه لايحه بودجه را فراموش نكرد و اينگونه مطالب خود را بيان داشت: «بودجه هر چند دير به مجلس رسيد اما با همت نمايندگان و كميسيون تلفيق مجلس به تصويب رسيد و قبل از آغاز سال جديد كار آن در مجلس پايان يافت. البته دير آمدن بودجه مشكلاتي را ايجاد كرد اما كميسيون هاي تخصصي مجلس با وقت گذاري بيشتر بودجه را به سرانجام رساندند».

پس از پايان سخنان ابتدايي لاريجاني رئيس اداره اخبار مجلس در ابتداي پرسش و پاسخ ، با تقدير و تشكر از زحمات خبرنگاران مجلس در پوشش اخبار قوه مقننه گفت: حدود 50 خبرنگار درخواست طرح سوال دارند كه براساس قرعه كشي به همه اين خبرنگاران نوبت داده خواهد شد. وي سپس از خبرنگاران خواست تا فقط يك سوال بپرسند و رعايت حقوق ديگر همكاران خود را فراموش نكنند.

خبرنگار شبكه خبر اولين خبرنگار سوال كننده بود كه وقتي پشت تريبون قرار گرفت توصيه رئيس اداره اخبار را كه كمتر از يك دقيقه قبل طرح شده بود را فراموش كرد و سوال خود را در 3 محور روند بررسي بودجه ، مهمترين مصوبات مجلس در سال 88 و اينكه آيا از عملكرد مجلس در سال 88 راضي هستيد يا نه از لاريجاني مطرح كرد.

خبرنگار ايسنا نيز وقتي پشت تريبون قرار گرفت دو سوال مطرح كرد و وقتي رئيس اداره اخبار مشاهده كرد كه خبرنگاران به توصيه وي توجهي ندارند مجددا به خبرنگاران توصيه كرد كه فقط يك سوال بپرسند.اين توصيه به خبرنگاران توسط تعداد معدودي از 43 خبرنگار سوال كننده رعايت شد و بيشتر خبرنگاران بيش از يك سوال مطرح كردند.

هنگاميكه خبرنگار روزنامه توسعه پشت تريبون قرار گرفت سخنان خود را با اين شعر «بنام خداوند جان آفرين / حكيم سخن در زبان آفرين» آغاز كرد كه در اين لحظه هم لاريجاني لبخند زد و هم خبرنگاران به شوخي با «به به» گفتن شعر خواندن اين خبرنگار را تاييد كردند.خبرنگار مذكور پس از گرفتن جواب خود ، بر سر جاي خود نشست اما پس از دقايقي به سمت لاريجاني رفت و دو تقويم كوچك به وي داد و خطاب به لاريجاني گفت: يك تقويم براي حاج خانم شماست. لاريجاني هم با لبخند خطاب به وي گفت: از اينكه به فكر حاج خانم ما هستيد متشكريم.

هنگاميكه خبرنگار روزنامه قدس از لاريجاني پرسيد كه شما به رابطه دولت و مجلس در يكسال گذشته چه نمره اي مي دهيد؟ لاريجاني با خنده خطاب به اين خبرنگار گفت: سوال شما رمانتيك است و اين نمره را شما بايد بدهيد.

نقل قول از لاريجاني و تكذيب اين نقل قول ها از سوي دفتر علي لاريجاني سوالي بود كه امروز توسط 4 خبرنگار از لاريجاني پرسيده شد.در ابتدا خبرنگار روزنامه تهران امروز وقتي پشت تريبون قرار گرفت خطاب به لاريجاني گفت: در سال 88 شما تنها دو بار در كنفرانس خبري شركت كرديد و همين مسئله باعث شده تا برخي از نمايندگان مطالبي را از قول شما و به نقل از شما مطرح كنند كه صحت آن مطالب براي ما خبرنگاران مبهم است ، اميدواريم در سال آينده كنفرانس خبري بيشتري برگزار كنيد تا از اين گونه نقل قول ها جلوگيري شود. لاريجاني با گفتن انشاءالله تقريبا قول مساعد داد تا در سال آينده كنفرانس خبري بيشتري برگزار كند.

با اين وجود ، سوال خبرنگار روزنامه خراسان از لاريجاني اين بود كه يكي از نمايندگان از قول شما اعلام كرد كه آقاي سيد علي اكبر محتشمي پور مسئول كنفرانس حمايت از مردم فلسطين مجلس شوراي اسلامي بزودي بركنار مي شود آيا شما اين نقل قول را قبول داريد؟ لاريجاني در جواب به اين خبرنگار گفت: من احتياج به سخنگو ندارم و هر وقت نياز باشد خودم صحبت مي كنم و مواضع خودم را خودم اعلام خواهم كرد.اين پاسخ ، خبرنگاران را قانع نكرده بود و خبرنگار سايت رجانيوز وقتي پشت تريبون قرار گرفت خطاب به لاريجاني گفت: اصحاب رسانه از مواضع شما نسبت به بركناري محتشمي پور متوجه نشدند لطفا در اين زمينه توضيح دهيد. لاريجاني خطاب به اين خبرنگار هم گفت: من تاكيد كردم كه سخنگو ندارم و هر وقت درخصوص مسائل تصميم بگيرم اعلام مي كنم و شما هم مي توانيد آن را منتشر كنيد.

سوال از لاريجاني درخصوص نقل قول ها از وي توسط يك نماينده تا پايان كنفرانس هم ادامه داشت و هنگامي كه لاريجاني براي گرفتن عكس يادگاري در حلقه خبرنگاران قرار گرفت يكي از خبرنگاران خطاب به لاريجاني گفت: چرا حميد رسايي نماينده تهران علاقه عجيبي دارد تا از قول شما مطالبي را بيان كند و در واقع دوست دارد سخنگوي شما باشد كه لاريجاني فقط لبخند زد و خنديد.

خبرنگار روزنامه ابتكار اينگونه سوال خود را مطرح كرد:«در آستانه سال نو قرار داريم و در سال نو معمولا كدورت ها رفع مي شود. برخي از مسئولين ارشد نظام نسبت به هم كدورت دارند شما براي رفع اين كدروت ها چه پيشنهادي ارائه مي كنيد؟» لاريجاني در پاسخ با خنده گفت: رفع كدورت ديگر نيازي به فرمول خاصي ندارد شما مي توانيد يك جلسه اي بگذاريد و همه مسئولين را براي شام دعوت كنيد تا كدورت ها رفع شود.

خبرنگار ايسكانيوز خطاب به لاريجاني گفت: سفرهاي استاني شما باعث شده تا برخي آنرا سفرهاي تبليغاتي زودهنگام رياست جمهوري دور آينده تفسير كنند. كه لاريجاني در پاسخ به وي گفت: فكر مي كنم شما قصد جان مرا كرديد كه اين سوال را مطرح مي كنيد.رئيس مجلس سپس افزود: من بناي سفرهاي استاني ندارم و سفرهايي كه انجام شده با دعوت نمايندگان صورت مي گيرد.

خبرنگار خبرگزاري رويترز در وسط مصاحبه لاريجاني دچار سكسكه شد و سكسكه مكرر وي با صداي بلند تعجب همه را برانگيخت و اين خبرنگار طوري سكسكه مي كرد كه حتي لاريجاني نيز متوجه شد.

معمولا در كنفرانس هاي خبري خبرنگاران خارجي درخصوص مسائل بين المللي و همچنين سياست ايران در اين زمينه و نهايتا در خصوص انرژي هسته اي ايران سوال مي كنند و كاري به امور داخلي ايران ندارند اما خبرنگار تلويزيون الفرات عراق اين سنت خبرنگاران خارجي را شكست و ضمن عدم رعايت حقوق همكاران خود در مطرح كردن يك سوال ، از لاريجاني درخصوص تعامل دولت و مجلس پرسيد و همچنين مواضع مجلس درخصوص محاكمه فرزندان هاشمي كه خواست برخي از نمايندگان مجلس است را جويا شد.

رئيس مجلس در پاسخ به سوال اين خبرنگار عراقي گفت: اينكه در مجلس صداهايي در خصوص فرزندان هاشمي و يا مسائل ديگر شنيده مي شود طبيعي است چون مجلس جاي همين بحث ها است. نگاه ها در مجلس متفاوت است. برخي نمايندگان آن نظري را كه شما مطرح كرديد دارند و برخي متفاوت مي نگرند اما موضع مجلس اين است اگر در خصوص كسي و يا مقامي كه در حال حاضر مسئوليت دارد و يا قبلا مسئوليت داشته مسئله اي مطرح است بايد رسيدگي شود تا شبهه اي براي مردم بوجود نيايد.

خبرنگار واحدمركزي خبر درخصوص نقد لاريجاني در مجلس هشتم پرسيد كه لاريجاني در جواب عدم سرعت كار در رسيدن به شاخص هاي مختلفي كه در استراتژي مجلس بيان شده را نقد خود ذكر كرد.

حدود 20 فيلمبردار و بيش از 30 عكاس و همچنين بيش از 60 خبرنگار دومين نشست خبري علي لاريجاني را ثبت و ضبط و به تصوير كشاندند.

در اين كنفرانس خبري براي اولين بار به همه خبرنگاران حاضر در نشست اجازه داده شد تا سوالات خود را مطرح كنند و در مدت 2 ساعت 10 دقيقه اين كنفرانس همه سوالات خود را مطرح كردند و حتي خبرنگاران سايت ها نيز از رئيس مجلس سوال پرسيدند و براي اولين بار بود كه پس از يك كنفرانس خبري هيچ خبرنگاري از نداشتن فرصت سوال پرسيدن گله نكرد.

خبرنگاران شبكه خبر ، خبرگزاري ايسنا ، تلويزيون الجزيره ، روزنامه جام جم ، تلويزيون پرس تي وي ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران ، تلويزيون الفرات عراق ، روزنامه خراسان ، واحدمركزي خبر ، تلويزيون ان اچ ك ژاپن ، روزنامه توسعه ، روزنامه تهران امروز ، ايران صدا ، تلويزيون المنار ، روزنامه رسالت ، خبرگزاري ايلنا ، روزنامه راه مردم ، روزنامه قدس ، خبرگزاري مهر ، روزنامه همشهري ، شبكه جام جم ، خبرگزاري ايكنا ، روزنامه ايران ، خبرگزاري موج ، خبرگزاري برنا ، روزنامه جهان صنعت ، خبرگزاري ايسكانيوز ، روزنامه بهار ، خبرگزاري پانا ، روزنامه اطلاعات ، روزنامه پول ، سايت رجانيوز ، روزنامه فرهنگ آشتي ، روزنامه حزب الله ، خبرگزاري شانا ، خبرگزاري آريا ، روزنامه عصر اقتصاد ، روزنامه ابتكار و خبرگزاري زنان ايران از جمله خبرنگاراني بودند كه توانستند سوال خود را از لاريجاني مطرح كنند.

خبرنگاران تلويزيون الجزيره و تلوزيون الفرات عراق به زبان عربي خبرنگار پرس تي وي به زبان انگليسي سوال خود را مطرح كه مترجمين حاضر در جلسه آن را براي لاريجاني ترجمه كردند.

پس از پايان سخنان لاريجاني عكاسان از وي درخواست كردند تا دستي براي آنان تكان دهد تا آنها لحظه ها را شكار كنند لاريجاني به اين خواسته آنان اجابت كرد و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آنان عكس يادگاري گرفت.

خبرنگار روزنامه راه مردم در پايان نشست خبري با لهجه مازندراني از لاريجاني سوالي را مطرح كرد كه لاريجاني در جواب به وي گفت الان وقت پرسيدن سوال نيست كنفرانس تمام شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.